Klachtgerichte massages

Nek-,schouder-, en rugmassage (Traject van 8 weken )

Als je last hebt van je nek, schouder en of rug, dan is dat heel vervelend. Het kan zelfs je dagelijkse activiteiten in het leven beperken. Deze klachten zijn in verschillende variaties en kunnen ontstaan door hoge spierspanning, een verkeerde houding of stress. Voor deze aanhoudende klachten, bied ik een acht weeks traject aan, waarbij je wekelijks bij in de praktijk langskomt. Dit is een programma wat bestaat uit beweging, massage en coaching.

• Bewegen is bevorderlijk voor lichaam en geest
  • massage helpt de doorbloeding beter op gang te komen
  • coaching helpt om lichaam en geest weer één te maken

Deze 3 aspecten gaan jou helpen om weer in balans te komen!

Samen bespreken we wat er voor jou nodig is.
Alvorens de behandeling vindt er een uitgebreid intakegesprek plaats zodat ik je beter leer kennen. Aan de hand van dit intake gesprek maak ik een plan van aanpak. Hierna gaan we 8 weken lang met elkaar aan de slag.

Dit traject is bedoeld voor als je één of meer van deze klachten hebt: Whiplash, frozen schouder, tennisarm, nekhernia als gevolg van een verkeerde houding, nekklachten met een uitstraling, hoofdpijn, rugpijn, hernia, verkeerde houding, pijn met uitstraling in het been, bekkenpijn.

Diepe weefselmassage

Diepe weefselmassage richt zich op de diepere lagen van spieren en bindweefsels. Deze krachtige techniek van massage wordt uitgevoerd door diep te masseren met de vingertoppen, knokkels, handen en ellebogen en onderarmen. Hierdoor kunnen blokkades, verklevingen en spanning in het gebied waar bijv. verkramping zit worden verlicht of zelfs opgeheven. Hier wordt aandacht gegeven aan de ademhaling. Deze behandeling kan je niet enkel nemen voor de rug, nek en schouder, maar ook voor de benen en voeten.

Ayurvedisch hoofdpijn en stressmassage

Deze massage verbetert je weerstand en activeert jouw lymfe systeem en bloedsomloop. Kan helpen bij stress, hoofdpijn, vermoeidheid en slapeloosheid (mogelijke voorlopers van een burn-out). Tevens draagt het bij aan lichaamsbewustwording en verlichting van spierspanning. (spierspanning kan zorgen voor nek, schouder en rugklachten).

Massage na Covid

Basiselementen van Massage na Covid
1. Reactiveren van de bindweefsels en ademhaling waarmee het zelfhelend vermogen geactiveerd wordt
2. Activeren van schouder- en arm-spieren.
3. Het lichaam terug in ruststand brengen
4. Reactiveren van de spieren in de nek

Massage na Covid kan ondersteuning bieden bij de volgende symptomen:

• vermoeidheid
  • kortademig en moeilijkheden met adem
  • gewrichtspijn
  • pijn op de borst
  • geheugen en concentratiepijn
  • spierpijn of hoofdpijn
  • spierzwakte

Deze behandeling bestaat uit 2 sessies met een tussenpauze van 4 weken.

Buikmassage

Dikwijls zijn emoties zoals angst, boosheid of verdriet nauw met het buikgebied verbonden.

Deze massage heeft een sterke werking omdat de buik een vitale centrum van de mens is, in het midden van het lichaam ligt en bovendien zeer nauw verbonden is met de psyché, de ademhaling en het lichaamsbewustzijn. De buikmassage wordt met veel zorg en weinig druk uitgevoerd.

Invloed van een buikmassage:

• rechtstreeks op de organen van de buik, door massage wordt het buikgebied beter doorbloedt, waardoor met name, de spijsvertering gestimuleerd worden.
  • geestelijk ontspannend, door de rustige behandeling in combinatie met de communicatie tussen lichaam en geest, verdwijnen onrust, zenuwachtigheid en andere stress-symptomen.
  • verklevingen in het buikgebied worden verminderd
  • pijnbestrijding

Heb jij last van je rug, nek of schouders? Of wil je lekker ontspannen? Neem dan contact op en boek een massage.